Regulamin Rady Rodziców

Regulamin Rady Rodziców Przedszkola Miejskiego Nr 7 w Koszalinie

 

I.                   Postanowienia ogólne

 

  1. Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola nr 7 w Koszalinie przy ul. Piłsudskiego 44
  2. Rada Rodziców działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 07.09.1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 roku Nr 67, poz. 329 z póź. zm.) i statutu przedszkola z dnia 28.11.2000 r.
  3. Regulamin Rady Rodziców określa cele i zadania, zakres działania i tryb powoływania Rady oraz zasady jej funkcjonowania.

 

II.                Cele i zadania

 

Zadaniem Rady Rodziców jest:

  1. Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
  2. Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokojenia potrzeb dzieci.
  3. Przekazywania rodzicom informacji o udzieleniu pomocy na rzecz przedszkola oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
  4. Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.

 

III.             Zakres działania Rady Rodziców.

 

  1. Uchwalenie regulaminu Rady.
  2. Opiniowanie programu rozwoju placówki, projektów innowacji eksperymentów pedagogicznych, planu rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy. Ustalenie gremium opiniującego.
  3. Udział w komisjach konkursowych na stanowisko dyrektora oraz w pracach komisji ds. kwalifikowania dzieci.

 

IV.              Tryb powoływania, odwoływania i funkcjonowania Rady Rodziców.

 

  1. Członkowie Rady Rodziców wybierani są na pierwszym zebraniu grupowym w nowym roku szkolnym.
  2. Rada Rodziców powinna składać się z co najmniej trzech reprezentantów każdej grupy oraz dwóch osób stanowiących Komisję Rewizyjną.
  3. Rada Rodziców powołuje Prezydium Rady w skład, której wchodzą:

- przewodniczący

- zastępca przewodniczącego

- sekretarz

- skarbnik

- członek

  1. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
  2. Wybór nowych członków Rady w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie

- indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady;

- propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora

  1. Odstąpienia od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

- złożenia rezygnacji przez członka Rady Rodziców:

- odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

 

V.                 Zadania członków Rady Rodziców

 

Zadania przewodniczącego Rady Rodziców

  1. Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców
  2. Zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Prezydium Rady i Rady Rodziców.
  3. Opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny z uwzględnieniem zadań wynikających z programu rozwoju przedszkola.
  4. Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączenie ich do realizacji planu pracy.
  5. Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.
  6. Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

Zadania skarbnika Rady Rodziców

  1. Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.
  2. Sprawowanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady Rodziców, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzenie ich do wypłaty.
  3. Prowadzenie dokumentacji i ewidencji wpływów i wydatków funduszu Rady.
  4. Składanie sprawozdania ze stanu funduszu i wydatków według preliminarza budżetowego.

Zadania sekretarza Rady Rodziców

  1. Prowadzi księgę protokołów posiedzeń Rady Rodziców i Prezydium.
  2. Załatwia sprawy administracyjne związane z działalnością Rady.

Zadania Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców

  1. Dokonywania kontroli dokumentów finansowych Rady Rodziców.
  2. Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.

 

VI.              Zasady działalności finansowej Rady Rodziców.

 

  1. Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców oraz z innych źródeł ustalonych przez Radę.
  2. Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców na początku roku szkolnego, większością głosów obecnych na zebraniu lub na zebraniach w poszczególnym grupach.
  3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej, jak również zaproponować inną formę świadczenia usług równoważną wysokości składki rocznej.
  4. Rada Rodziców szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców od wnoszenia części lub całości składki.
  5. W przypadku, gdy do przedszkola uczęszcza 2 lub więcej dzieci z rodziny, opłata składki ulega obniżeniu o 50%
  6. Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę do skarbnika lub innej upoważnionej osoby.
  7. Pieniądze przyjmowane są na zbiorcze listy grup i ewidencjonowane w raportach kasowo-bankowych, które stanowią druki ścisłego zarachowania.
  8. Wydatki z funduszu Rady dokonywane są i realizowane na podstawie rachunków dokumentów zatwierdzonych i podpisanych przez Skarbnika i przewodniczącego Rady.
  9. Fundusze Rady Rodziców mogą być przekazane na:

- finansowanie upominków oraz imprez okolicznościowych organizowanych dla dzieci,

- organizowanie imprez kulturalno-oświatowych (np. spektakle teatralne, zabawy, występy przedszkolaków itp.)

- zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola materiałów piśmienniczych, plastycznych i technicznych,

- organizowanie warsztatów szkoleniowych dla rodziców pedagogów, inne wydatki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania przedszkola

  1. Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków. Ustala się pogotowie kasowe w wysokości 1000 zł.
  2. W działalności finansowo-gospodarczej obowiązują zasady celowego, oszczędnego prawidłowego gospodarowania własnością społeczną. Za zgodność gospodarki z przepisami obowiązującymi jednostki budżetowe odpowiada prezydium rady i dyrektor placówki.
  3. Podstawą działalności finansowo-gospodarczej jest roczny plan finansowy zatwierdzony przez Radę. Plan finansowy opracowuje się oddzielnie na każdy rok szkolny, tj. na okres od 1 września danego roku do 31 sierpnia następnego roku kalendarzowego.

Planowanie na dany rok szkolny dochody i wydatki powinny być zestawione w formie zbilansowanego planu finansowego.

 

VII.           Postanowienia końcowe.

 

  1. Rada Rodziców posługuje się pieczątką:

Rada Rodziców

przy

Przedszkolu Miejskim Nr 7

w Koszalinie

  1. Kadencja Rady trwa 4-lata. Statut przedszkola dopuszcza coroczną zmianę ¼ składu Rady Rodziców.
  2. Rodziców skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim
  3. Przewodniczący Rady lub upoważniona osoba przekazuje nowemu przewodniczącemu wszystkie sprawy związane z działalnością Rady Rodziców.
  4. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów.
  5. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
  6. Rodziców posiedzeniach Rady Rodziców może brać udział, z głosem doradczym dyrektor przedszkola oraz inni członkowie Rady Pedagogicznej.
  7. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane w księdze protokołów.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.09.2003 r.

 

 

 

Wytworzył:
Joanna Dorota
Udostępnił:
Urszula Lewczuk
(2004-03-24 11:38:27)
Ostatnio zmodyfikował:
Urszula Lewczuk
(2004-03-24 11:40:18)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki